کتابخانه علوی

یوسف آباد

کتابخانه علوی

یوسف آباد

بایگانی
چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۱۵ ق.ظ

📘کتاب بیمار خاموش

📘کتاب بیمار خاموش

نویسنده: الکس مایکلیدیس

📝مترجم: مریم حسین‌نژاد

🖨️ناشر: سنگ

 

🔰یکی از بخش‌های مهم روان‌درمانی گفتگو میان مراجع و روان‌درمانگر است. به این ترتیب است که پزشک می‌تواند ریشه‌ی مشکلات را پیدا کند و به فرد کمک کند تا راه‌حلی برای بهبود حالش داشته باشد.

🔸 از طرفی حرف زدن درباره‌ی دردها و زخم‌های روح چندان ساده نیست. آلیسیا برنسون دختر هنرمندی که با یک عکاس مد و فشن ازدواج کرده است، ناگهان شوهرش را می‌کشد. قتل اگرچه پای ثابت خیلی از رمان‌های روانشناسی و جنایی است، اما در اینجا اتفاقات بعد از قتل است که داستان را شکل می‌دهد.

👮‍وقتی پلیس، آلیسیای گیج و بدحال را بالای سرش شوهرش پیدا می‌کند، آلیسیا حرفی نمی‌زند. این سکوت ادامه‌دار می‌شود و حل معما را پیچیده‌تر می‌کند.

📖 الکس مایکلیدیس رمان را از زبان تئو، روان‌درمانگر دادگاه و دفتر خاطرات آلیسیا روایت می‌کند و از احساساتی صحبت می‌کند که بنا بر گفته‌ی پدر علم روانشناسی، فروید، هیچ وقت از بین نمی‌روند. فقط به شکل زنده مدفون می‌شوند و یک روز به شیوه‌ای زشت‌تر سر برمی‌آورند.

۰۰/۰۴/۳۰
فرزانه نصیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی