کتابخانه علوی

یوسف آباد

کتابخانه علوی

یوسف آباد

بایگانی

۲۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

#معرفی متنی کتاب

📙کتاب برای ضامن آهو: پرسش و پاسخ درباره ی امام رضا (ع) و زیارت ایشان

نویسنده:غلامرضا حیدری ابهری

🖨️ناشر: انتشارات به نشر

🔰کودکان و نوجوانانی که به زیارت امام رضا (ع) می آیند،با پرسش های فراوانی رو به رو می شوند. این پرسش ها بسیار متنوع و گوناگون اند. برخی از این پرسش هادرباره ی زندگی نامه امام رضا(ع)، برخی درباره ی زیارت آن حضرت، برخی درباره ی مقامات معنوی آن بزرگوار و برخی هم درباره ی ساختمان حرم و اماکن پیرامون آن است.

 

📙کتاب برای ضامن آهو در پاسخ به همین پرسش ها نوشته شده است. این اثر حاصل تلاش حجه الاسلام غلامرضا حیدری ابهری است که در زمینه پاسخگویی به پرسش های دینی کودکان و نوجوانان کتاب های بسیاری نوشته است.

💡از منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

 

🔺️ارسالی از فرزانه نصیری، مسئول کتابخانه

📍استان زنجان،شهرستان سلطانیه

۰ نظر ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۴۲
فرزانه نصیری
دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵ ق.ظ

نشست کتابخوان به مناسبت دهه کرامت


نشست کتابخوان به مناسبت دهه کرامت

⌚دوشنبه ۳۱ خرداد ساعت 15 در بستر برنامه زنده اینستاگرام

🔰 با همکاری مسئولین و کتابداران کتابخانه های شهرستان سلطانیه، نشست تخصصی کتابخوان با محوریت کتابهای حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) به مناسبت دهه کرامت برگزار گردید
 

۰ نظر ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۴۵
فرزانه نصیری
دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۴۶ ق.ظ

کتاب اجاره نشین خیابان الامین

📚 کتاب اجاره نشین خیابان الامین

 



◽️ کتاب «اجاره‌نشین خیابان الامین» اثری رمان‌‌گونه و دراماتیک اما کاملا مستند است.

✍️به قلم علی اصغر عزتی پاک

این کتاب روایت زندگی شخصیتی شگفت انگیز به نام «جمال فیض‌اللهی» است که کرامتی از حضرت رقیه (س) وی را متحول و مجاور حرم خویش می‌‌کند بعدها با شروع نا آرامی‌های سوریه و ظهور داعش وی عضو هسته اولیه مدافعین حرم می‌شود.
مشاهدات جمال از جنایت‌های داعش و روایت وی از شکل‌ گیری هسته اولیه مدافعان حرم و ده‌ ها ماجرای مستند و شگفت‌ انگیز دیگر و نیز نثر روان علی‌اصغر عزتی پاک اثری جذاب و خواندنی را شکل می‌دهند.

۰ نظر ۳۱ خرداد ۰۰ ، ۰۸:۴۶
فرزانه نصیری
شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱ ق.ظ

📚 کتاب شصت پرسش اعتقادی

📚 کتاب شصت پرسش اعتقادی

🔺جواب‌هایی کودکانه به سوال‌هایی اعتقادی

نویسنده: سیدرضا طباطبایی

🔺ناشر: کتاب جمکران

🔺فراموش نکنیم که بالاترین تکلیف پدر و مادر، تربیت فرزندان صالح است و حساسیت آموزه‌ها درباره‌ی فرزندان (حتی در اوان تولد آن ها) آن قدر زیاد است که پیامبر اکرم فرمودند: در بدو تولد نوزاد، نغمه‌ی توحید با گفتن اذان و اقامه در گوش نوزاد زمزمه شود.

و نیز در روایتی دیگر فرمودند: العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر؛ آموزه هایی که در کودکی به فرزندانتان می‌دهید، مانند کنده‌کاری و حکاکی در سنگ، ماندگار است.

 

🔺 کتاب شصت پرسش اعتقادی به سوالات اساسی کودکان در زمینه‌ی مسائل اعتقادی پاسخ می‌گوید؛ سوالاتی که نویسنده با بیانی ساده و کودکانه پاسخ داده است.

هر کودکی در دوره‌های مختلف سنی، این قبیل سوالات را از پدر و مادر خود می‌پرسد و بهه تعبیری، ناخواسته آنها را درگیر چگونه پاسخ دادن به این سوالات می‌کند. مهمترین ویژگی که در این کتاب به چشم می‌آید، مختصر و مفید بودن پاسخ‌ها و همچنین، سطح‌بندی مطالب برای سه رده‌ی سنی است.

 

🔺️ارسالی از فرزانه نصیری، مسئول کتابخانه

📍استان زنجان،شهرستان سلطانیه

#کتابخانه_علوی_یوسف_آباد

۰ نظر ۲۹ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۵۱
فرزانه نصیری