کتابخانه علوی

یوسف آباد

کتابخانه علوی

یوسف آباد

بایگانی

 کتابخانه ها بعنوان حافظان علم  و فرهنگ و گنجینه دانش بشری ، از ارگانهای  اساسی  و بسیار مهم هر جامعه ای  محسوب می گردند ، که کار عظیم  خدمت رسانی فرهنگی را بعهده دارند. در راستای  ایفای این نقش  مهم ، کتابخانه علوی خادم  فرهنگی  روستای یوسف آباد می باشد.

معرفی روستای یوسف آباد

 

روستای یوسف آباد در 25 کیلومتری جاده زنجان تهران واقع شده است و دارای 1210 نفرجمعیت و نیز دارای یک مدرسه راهنمایی و دو مدرسه ابتدایی می باشد.

 

نشانی و آدرس: استان زنجان، شهرستان سلطانیه،بخش باغ حلی ، روستای یوسف آباد

 

معرفی کتابخانه عمومی علوی یوسف آباد

 

 

 

 

 این کتابخانه در سال 1392 تاسیس شده  و دارای 200 متر زیر بنا ،20 مترسالن مطالعه بزرگسالان  و 16 متر سالن مطالعه کودکان می باشد. این کتابخانه با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و دهیاری روستای یوسف آباد بنا شده است.

 

 

 

یک سالن مطالعه برای بزرگسالان و یک سالن مطالعه مجزا برای کودکان می باشد. که در هر سالن قفسه های مربوط به کتابهای خودشان گنجانده شده است.تعداد کتابهای بخش بزرگسالان در حدود 4273 کتاب که شامل کتابهای فارسی ، غیر فارسی و کتابهای کمک آموزشی می باشد.

 

ساعات کار کتابخانه علوی

 

روزهای زوج و پنج شنبه ها

14:30- 8

روزهای فرد

20 - 13:30

هزینه ثبت نام

زیر هفت سال

5000 ریال

ابتدایی و راهنمایی

15000ریال

مقاطع بالاتر

20000ریال

 

اهداف

1.      ایجاد بستری مناسب برای افرادی که علاقه مند به آموزش خود می باشند.

2.      ارتقاء علم و فرهنگ جامعه عزیزمان

3.      ایجاد یک کتابخانه نمونه

4.      کمک به برنامه درسی در سطح وسیع تر برای دانش آموزان و علاقه مندان

5.      اطلاع رسانی در تمام زمینه های علمی

6.       ارائه خط مشی به منظور ایجاد هماهنگی بین کتابخانه ها

 

اعضا : کتابخانه علوی از بهمن ماه 1392 شروع به عضو گیری نموده و با دعوت از عموم اهالی روستای یوسف آباد و روستاهای مجاور تلاش به این مهم نموده است.

در شهریور ماه 1398 این کتابخانه دارای 398عضو فعال می باشد. که به طور میانگین هر عضو در ماه 3 کتاب به امانت می برند.

 

بخش امانت : میانگین تعداد کتابی که ماهیانه به هر عضو امانت داده می شود سه کتاب می باشد ،کلیه منابع موجود در مخزن کتابخانه درحال ثبت در نرم افزار می باشد.

 

 

بخش کودکان: بخش کودکان و نوجوانان کتابخانه علوی دارای 1228نسخه کتاب ثبت شده و 134عضو کودک و نوجوان است. بخش کودکان و نوجوانان دارای فعالیت‌هایی از جمله امانت کتاب، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، نقاشی ، قرآن در قالب قصه و نظایرآن است و این برنامه ها به صورت مستمر ادامه دارد.

 

                                      

اعضای زیر هفت سال: این کتابخانه در جهت جذب افراد زیر هفت سال نیز تلاش نموده و جهت ایجاد علاقه مندی کودکان به کتاب و کتابخوانی از تمام کودکان زیر هفت سال دعوت به عضویت نموده است.

              

بخش نشریات : بخش نشریات کتابخانه شامل 25عنوان (ماهانه) در موضوعات مختلف دارا می باشد.

بخش دفاع مقدس: در راستای ارزشگزاری و آشنایی مراجعین محترم با آرمان ها و آثار دفاع مقدس، این بخش در کتابخانه ایجاد شده است.

فعالیت های فرهنگی انجام شده در کتابخانه : فعالیت هایی از قبیل کلاس قصه گویی ، نشست کتابخوان کتابخانه ای و مدرسه ای، نشست جمع خوانی ،تهیه روزنامه دیواری، حدیث هفته ، حفظ شعر و ... می توان اشاره نمود.

 

                           

 

آدرس کتابخانه: روستای یوسف آباد

آدرس وبلاگ: http://publicalavilibrary.blog.ir 

تلفن:  02435853318